Rozrusznik – najczęstsze przyczyny awarii

audi-1193214_1920

Rozrusznik w samochodzie jest jednym z bardziej eksploatowanych mechanizmów w samochodzie. Poddawany wysokim obciążeniom każdego dnia narażony jest na awarie. Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny uszkodzeń tego mechanizmu.

Gdy nie możemy odpalić auta

Rozrusznik odpowiada za rozruch silnika samochodu. By mógł wykonywać swoją pracę, potrzebuje prądu, który pobiera z akumulatora. Dlatego ważna jest tutaj bateria rozrusznika. Jeśli ulegnie uszkodzeniu, uruchomienie silnika nie będzie możliwe. Co więcej, może to także źle wpłynąć na nasz akumulator. Nic więc dziwnego, że gdy nie możemy odpalić auta, to w pierwszej kolejności myślimy właśnie o rozruszniku. Często jednak problem tkwi w połączeniu elektrycznym. Winowajcą jest wówczas zerwany przewód masowy. Zdarza się jednak, że rozrusznik nie kręci się, słychać za to pojedyncze, metaliczne odgłosy. Może to być wina zbyt mocno rozładowanego akumulatora. Jeśli wykluczymy już możliwość takiej usterki, warto wtedy sprawdzić elektromagnetyczny włącznik. Jego styki mogą nie zamykać obwodu elektrycznego, co sprawia, że rozrusznik nie otrzymuje prądu.

Innym problemem może być także zbyt mała prędkość rozrusznika. Może się to wiązać z zanieczyszczonymi klemami akumulatora. Przyczyny można także szukać w samym wirniku czy silniku rozrusznika. Mniejszy pobór prądu może również wynikać z niskich temperatur w okresie zimowym. Należy wówczas zadbać o odpowiedni olej do naszego silnika. Nie może on mieć zbyt dużej lepkości, gdyż zwiększa to wewnętrzne opory w samym silniku.

Rozrusznik Wrocław hałasuje

Charakterystyczne turkotanie po uruchomieniu silnika także nie wróży niczego dobrego. Rozrusznik łączy się wówczas z wieńcem koła zamachowego, ale nim nie obraca. Winę za taki stan rzeczy ponoszą uszkodzone zęby w zespole sprzęgającym. Gdy natomiast słyszymy charakterystyczne szarpanie, to znak, że rozrusznik obraca kołem zamachowym, ale robi to w sposób nieregularny. Powinniśmy zająć się wówczas naprawą zespołu sprzęgającego. Jeśli nie możemy sami zlokalizować źródła usterki, warto skorzystać z fachowej pomocy. W każdym mieście znajdziemy serwisy specjalizujące się w naprawach tych urządzeń. Rozrusznik Wrocław jest dość drogim komponentem. Dlatego nie warto kupować nowego urządzenia, jeśli koszty naprawy nie przekraczają ceny nowej części. Diagnostyka w tym przypadku jest kompleksowa i polega na sprawdzaniu kolejnych elementów układu. Gdy to nie pomoże, następuje dokładne sprawdzenie poszczególnym części rozrusznika. Pamiętajmy więc, by reagować na każdą nieprawidłowość w funkcjonowaniu układu rozruchowego.

Recommended For You

About the Author: kalisz.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *