Dlaczego warto pisać kreatywne opisy do sklepów internetowych

Przeglądając strony sklepów online, zapewne przeczytałeś dziesiątki lub nawet setki opisów produktów. Zastanów się, ile z nich było kreatywnych? Jeśli któreś utknęły Ci w pamięci, to zapewne skłoniły Cię do zakupów. W tym artykule pochylimy się nad kreatywnością opisów do sklepów internetowych.

Jak kreatywne opisy produktów przekładają się na sprzedaż?

Opisy produktów czy kategorii powinny posiadać odpowiednie cechy, dzięki którym można je uznać za dobre, czyli windujące sprzedaż. Powinny mieć odpowiednią długość (nie krótszą niż 1000 znaków) i odpowiedni układ. Powinny też być podzielone na nagłówki ze śródtytułami, a także zaczynać się od podania najistotniejszych informacji. Zawierać też powinny słowa i frazy kluczowe. Jeśli opisy produktów Twojego sklepu spełniają powyższe warunki, to gratulujemy! Na pewno cieszysz się z wyników sprzedaży. Ale czy są one wyjątkowe na tle konkurencji? I nie chodzi o to, że są oryginalne, nie skopiowane. Chodzi raczej o to, czy wyróżniają się czymś niepowtarzalnym. Czym powinny się wyróżniać? Kreatywnością. Błędne jest przekonanie, że opisy do sklepów internetowych muszą być wyłącznie merytoryczne. To jest warunek konieczny do skonstruowania wartościowego opisu, jednak nie wystarczający do tego, aby zwiększał on sprzedaż. Jak to zrobić dowiesz się z: https://www.experts4blogs.pl/oferta/opisy-produktow-i-kategorii/. Istnieje pewna stopniowalność unikatowości opisu i łączącego się z nią warunku zakupu. Jeśli wszystkie sklepy internetowe ograniczałyby się do specyfikacji, to najniższa cena decydowałaby o udanej sprzedaży. Jeśli spośród nich kilka zaczęłoby wyglądać tak, jak te z początku akapitu, to wygrywałyby z samymi specyfikacjami. Jeśli nagle wszystkie byłyby merytoryczne i poprawnie skonstruowane? Tu znów decydująca byłaby cena lub… ktoś musiałby stworzyć kreatywny opis. Taki, który ukazywałby produkty w zupełnie innym świetle. Pamiętaj jednak o tym, że zanim opis będzie kreatywny powinien jednak być poprawny.

Kreatywny opis produktu do sklepu internetowego, czyli jaki?

Zanim puścisz wodze fantazji, musisz określić status swojej marki lub sklepu, oraz grupę docelową klientów. Wiedząc to, będziesz mógł używać takiego języka w swoich opisach i tonu wypowiedzi, że z łatwością przemówisz do głównej klienteli. Marki premium są zazwyczaj poważne i używają bardziej oficjalnych sformułowań. Brandy młodzieżowe na odwrót, często stawiają na bezpośredniość. Cała wymowa opisu powinna być zgodna z charakterem Twojej branży i jej klientów. Ale nawet opisy towarów prestiżowych mogą być kreatywne. A najprostszym sposobem na napisanie ciekawego opisu jest storytelling, czyli w wolnym tłumaczeniu snucie opowieści. Historia ma dotyczyć relacji klienta z produktem, ma działać na jego wyobraźnię. Może umieszczać produkt czy usługę w szerszym kontekście historycznym. Może nawiązywać do pomysłodawców, lub sytuacji dnia codziennego, w których Twój asortyment pomógłby klientowi. Tutaj właśnie jest pole dla Twojej wyobraźni. Użyj jej.

Recommended For You

About the Author: kalisz.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *